• وبلاگ : خيمه سبز
  • يادداشت : هلال محرم
  • نظرات : 9 خصوصي ، 20 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + مرضيه 

    سلام.

    ولي من مدرك و سند دارم كه رهبري اين عمل را رسما حرام دانسته اند(اصلا قمه زني در خفا و رسا چه نفعي دارد؟در اسلام(البت شما از فضلا هستيد) هرچه به بدن ضرربرساند حرام است قمه زدن هم مثل سيگار كشيدن .هيچ فرقي باهم ندارند(راستي نگفتيد قمه زدن چه فايده اي دارد).علمايي هم كه ازايشان حرف مي زنيد مطالبشان راخواندم(شانس آورديد كه با كسي رو به رو هستيدكه به زبان عربي مسلط است وگرنه بايد ديلماج مي آوردم تا برايم ترجمه مي كردند.) چندي از ايشان آيات عظام مرحوم هستند.

    و مي دانيد خيلي از فتاوي كه مربوط به دوره ي مشروطه مي شود حكم سياسي داشته.(مطابق زمان بوده)

    ولي امروز يك حكم قابل اجراست و آن هم اگر پيرو رهبري باشيد بايد به فرامين ايشان گوش بفرماييد.در ضمن من استفتائات ايشان را دارم حتما مطالعه بفرماييد.اصلا دليل منطقي زشت بودن اين كار همان است كه هيچ فايده اي ندارد و منطقا عقل نمي پذيرد آنرا.(بالاتر ذكر شد)اتفاقا رهبري در سخنراني 2 سال پيش فرمودند چون براي بدن ضرردارد حرام است

    وقتي آقاي مكارم عرض مي دارند كه زمان ائمه اينطور بوده (در ارتباط با برهنه شدن)ديگر صحت و سقم آن به ايشان مربوط است كه خطيب و روحاني هستند حتما براي حرفشان مدرك دارند وما نمي توانيم ........(مگر اينكه الان مخاطب من هم يك روحاني باشد)

    حتما شما باايشان حرف بزنيد و نقاطي كه فكر ميكنيد اشتباه گفته اند به ايشان عرض كنيد بنده از طرف ايشان فقط نقل قول كرده ام.وتخصصي در دين ندارم.

    حرف از چشم چراني زده ايد:به نظر بنده هر كاري در جاي خود بداست اينهم بداست آن هم. نمي شود قياس كرد.متاسفم كه اين كارها شده حكم عزاداري متشرعين.

    سالهاست جوانهاي ما بلاخص مذهبيها خوابند و درگير ظواهر. كاش عمق را هم ميديدندخيلي چيزها در اجتماع ما اشتباها واز روي جهالت شده عرف.ميشود شما يك روايت و آيه ي قرآني بياوريد در تاييد اين اعمال .جامعه ي ما هميشه از ناآگاهي جوانان ضربه خورده.واينها همهيشه لپ كلام رهبري در سخنراني هايشان است.

    حتما بيشتر مطالعه بفرماييد.

    اين روزها خوب است انسان فلسفه ي هر كاري را بداند.چون دشمن از اين جبهه ضربه ميخورد.

    من آدم سياسيي هستم ولي (برعكس ديگران)هميشه براي رهبر انقلاب ارزش خاصي قايل بودم چون خيلي ظريف و نكته سنج هستند.

    به هر حال اطاله ي كلام شد با دوست بزرگوار و فهيمي چون شما.

    (راستي به خاطر كلمه ي عزيز عذر خواسته بوديد.به نظر من به كلمات هر جور نگاه كني معنا ميدن.گاهي كلمات خيلي رسمي و...اگر نيت بدي پشت سرش باشد معناي خيلي بدي مي دهند.درهر صورت راحت باشيد،خيلي سخت نگيريد.شما همچنان دوست عزيز بنده هستيد.)

    پاسخ

    سلام.من براي اينکه حرف شما را بهتر بدونم با اجازه فهرست وارمرتبش مي کنم:1-اصلا قمه زني چه نفعي داره.اونم مثل سيگار.ومنطقا عقل نمي پذيره2-علماي مورد نظر، خيليشون مرحومن ودرزمان مشروطه حکم دادن و...3-رهبري رسما حرام کردن وعلتش را هم ضرررسوندن گفتن.4.حتما آ.مکارم براي خودشون مدرک دارن وما نمي توانيم...واما جواب:1-اگه شما نيت رادرهدف داخل نميکني سيگار نه با قمه زني بلکه باسينه زني وعلم کشي وزنجير زني و...هم فرقي نداره.چون اينها هم عقلا نفعي درشون نيست.شما بفرما سينه زني غيراز سرخ شدن بدن چه نفعي دراه؟2-عجب خوش شانسم!! اولابنده خواستم سيره خيلي ازعلما را بهتون نشون بدم.حالا چه مرده وچه زنده.خودتون هم مي دونين که بعضي هاشون زنده اندثانيا اگه به فتاواي اونها دقت کرده باشين اصلاربطي به مشروطيت نداره وبه وجه قمه زني اشاره شده وبعضي از فتاوي هم مال بعد از مشروطه هست.3و4-حکم رهبري تا اونجاش که مربوطه به حکومته براي من مهمه ولي وقتي قمه زني در خفا صورت بگيره اصلا جنبه حکومتي نداره وبه علاوه بحث در مورد شخصيت نيست که شما هي پاي رهبري را وسط ميکشين.اين يه بحث علمي بود که من به خاطر نظر آ.مکارم در وبلاگتون مطرح کردم ومنم به عنوان يه طلبه اي که نظر ديگرعلماودلائل اونها را ديده عرض کردم نظر ايشون مخالف زياد داره.بله ديگران هم بي مدرک ودليل حرف نمي زنن واگه مي خواستم با آمکارم بحث کنم که ديگه تو وبلاگ شما نميومدم .همون اول مي رفتم سراغ ايشون!مگر اينکه شما بفرمايين که نبايدتو وبلاگ من نظر مي دادي! ان شاءالله حرف منو متوجه شدين که منظور من از چشم چراني و... اين بود که با رفتار زشت بعضي ها نميشه حکم را تغيير داد.باشه چشم بيشتر مطالعه مي کنم!در مورد بقيه نظراتتون هم چون قبول دارم يا اشکالي به حرف هاي خودم نمي دونم عرضي ندارم.بازم ممنونم که احساس مسئوليت مي کنين ونظر مي دين.مشتاقانه آماده بقيه اشکالاتتون هستم.يا علي.

    سلام.

    دوست عزيز ممنونم كه سر زديد و منمنون از نظرتون.

    ولي:(ع م ا) ي عزيز.
    مطلب اين پست دقيقا خط به خط مصاحبه و گزارشي است که ايشان پيش از محرم با مداحان داشتند.نظر شخصي بنده نيست.
    هيچ دخل و تصرفي هم در آن صورت نگرفته.آخر ما نويسنده ها تصرف در متن ديگري را غير اخلاقي مي دانيم

    ولي دوست عزيز آقاي مكارم نه مقلد بنده هستند و نه من به خاطر اينكه حكم فتوا به آن بدهم آن را آورده ام.

    آوردن چنين پستي براي من دو صورت داشت كه اولين مورد آن مهمتر بود:

    1- جنبه ي سياسي:آخر اين اولين بار است كه يكي از علماي عظام به صورت علني با مداحان پيش از آمدن ايام سوگواري صحبت ميكند.يا رسم هر ساله است و امسال مطبوعاتي شده.

    2- من در احكام حكومتي(فقط) تابع رهبري هستم. چون ايشان از نظر بنده دقيقترين فرد در اين زمينه هستند، وقتي ايشان بارها در تريبونها قمه زني را نادرست و داراي اشكال شرعي اعلام نموده اند ، ديگر اينكه علما چه گفته اند حكمش اينجا عوض ميشود.

    اگر اينطور نبود رهبري مي فرمودند كه فقط مقلدين بنده اين حكم را اجرا كنند.

    در ضمن برهنه شدن:

    خودتان پاسخ داده ايد ، آفرين،من چه بگويم.در آن زمان وضعيت پوشش با امروز فرق داشته آنها خودشان لباسهايشان عريان بود "نه اينکه مثل امروزيها کلي لباس دارند و فقط به قصد برهنه شدن به عزاداري مي روند.

    راستي دوست من" فلسفه ي قمه زني و برهنه شدن چيست؟

    چيزهاي باارزشتر و فضائل بزرگتري ميتوان در اين روزها كسب كرد.

    خود من گاهي دوست دارم مداحي ببينم و گوش كنم و لي هميشه تصوير آن را حذف ميكنم چون دوست ندارم به...

    البته كه امروز من هم مثل روشنفكران

    ديگر روزهاي عزاداري هم آوازهاي محزون در رثاي ائمه گوش ميكنم نه مداحي. چون روضه هايي كه خوانده ميشود بسيار مغالطه دارد.خوشحال ميشم بهم جواب بديد.

    پاسخ

    سلام بر شما. عرض کنم خدمتتون اولامنم متوجه بودم که نظر خودتون نيست.من با توجه به نظر بقيه علما خواستم بگم که همه با نظر آيت الله مکارم در بعضي موارد موافق نيستن.ثانيا منم نگفتم بايد از کي تقليد کنين.فقط مي خواستم به اطلاعتون برسونم در مسأله قمه زني نظرات مخالف زيادي وجود داره وعرض کردم لينک نظرات علماي مشهور در اين باره در آرشيو من هست.ثانيا نظر رهبري اولا حکم وفتوا نبود وفقط اعلام ناراحتي بود وبر فرضي هم که حکم باشه متوجه جاهاي علنيه که تبليغات سوء را درپيش داره وايشون تا الان که نگفتن اصل قمه زني به خاطر ضرر به بدن حرامه.در مورد برهنه شدن هم حرفه من دليل بر اين بود که شواهدي نداريم که ائمه با برهنه شدن مخالف بوده باشن.حالا يکي با فلان قصد ميره سينه زني ويا بعضي ها فيلم مي گيرن دليل بر حرمت برهنه شدن نيست اون مشکل را از طريق ديگه بايدحل کرد نه با تغيير دادن حکم عزاداري عرف متشرعين .ببخشد!خيلي ها که بيرون ميان توي دسته جات،به خاطر چشم چروني و... ميان.حالا ميشه گفت دسته جات نبايد بيان بيرون؟فلسفه قمه زني وبرهنه شدن مثل فلسفه سينه زني و زنجير زني ومداحي و گريبان چاک کردن ومو ژوليده کردن و...است.از همه اين ها اگه نيت حسيني(عليه السلام)بودنشو را ويا خلاف عرف عزاداري بودنش رابرداري يا حرامه ويا مذمت شده.بله پخش تصاوير برهنه شدن يه حرف ديگه ايه وشما هم خيلي کار بجايي ميکنين که نگاه نمي کنين.منم از شما ممنونم که اومدين ونظر خودتون را مفصل بيان کردين.بازم اگه اشکالي در عرايض بنده مي بينين حتما بفرمايين.يا علي.

    به نام خدا

    سلام عليكم

    اسير عشق امام حسين(ع) باشي و آزاد از هر بند اسارت دنيا.

    به نام خداي حسين

    خداوند توفيق عطا كند تا تذكرات مذكور در مطلبتون رو به جان بفهميم و انجام دهيم.

    قلم تان و روزهاي عمرتان مهدوي و حسيني باد . عليهما السلام.

    + ن.اع 

    يكي از اساتيد شما مي فرمود:

    علي بن مهزيا ر به جاي اين كه بيست بار بره حج،شايداگه يه بار رفته بود توي حرم حضرت امام حسين _عليه السلام_همون بار اول به وصال مي رسيد؛

    آخه مهدي فاطمه-عليه السلام_ جاشون توي حرم جدشونه ...

    فداي شال عزاوقلب غمگينت ،اي سلاله ي حسين!

    مطلبت خيلي زيبا بود به خصوص تكه ي آخرش !

     <      1   2